Načítaní. Čekejte prosím...

Kategorie

Tagy

Kambodža – pokračování

3. den – návštěva Angkor Wat včetně dalších chrámů a Pub Street

Brzy ráno poučeni z průvodce Lonely Planet jsme se vydali nejprve zakoupit vstupenky. Vstupenky pro tzv. Angor Pass zakoupíte v Angor Wat Ticket Office (adresa zde).  Kancelář má otevřeno denně od 5:00 do 17:00 hod.. Co se týká cen, tak došlo v roce 2017 ke zdražení. Více v tabulce níže.

Ticket Stará cena Nová cena
1 denní vstupenka 20 $ 37 $
3 denní vstupenka 40 $ 62 $
7 denní vstupenka 60 $ 72 $

Více informací zde.

Dle tabulky je vidět, že došlo k mírnému zdražení. 😀 Co se dá dělat, vidět to prostě musíte a je dobré podotknout, že byste za vstupenku dali asi i 100 $. Snad si to nepřečte nikdo, kdo ceny vstupného stanovuje. .-) Ne vážně, všechny chrámy, které jsme navštívili jsou opravdu tak nádherné, že se slovy jen těžko popisují. Je třeba se to zažít a nasát zvláštní atmosféru, kterou toto místo přímo sálá. Všechny chrámy včetně nejznámějšího Angor Watu z 12. století – v překladu městského chrámu, jsou detailně propracované stavby obdivované pro svoji majestátnost a harmonii. Další chrámy spadající do komplexu Angor Wat, které jsme navštívili a stojí určitě za to, jsou Bayon, Angkor Thom, Banteay Srey, Ta Phrom a Banteay Kdei.

Každý z nich má něco do sebe. Určitě tedy žádný při návštěvě nevynechejte. Mezi chrámy, jelikož jsou od se poměrně dost vzdálené (někdy stovky metrů či  více kilometrů), se dá pohybovat několika způsoby. První nejvíce využívaný turisty je klasický tuk-tuk s osobním řidičem. Dále je možné si zapůjčit hodně jednoduché kolo, ale celkem si máknete a poslední, kterou jsme využili my, je přejíždění pomocí skútrů. Byli jsme upozorněni, že nás nemusí do komplexu na skútru pustit ale nakonec se nám to nepotvrdilo a mohli jsme skútry bez problému využívat. Co je dobré také zmínit, je že po cestě se můžete většinou zastavit u místních pojízdných stánků a zakoupit pití či něco k snědku. Já tradičně volil občerstvení v podobě lahodného a osvěžující nápoje Angkor beer – samozřejmě alcohol free.  :-D. Řidič má být přeci veselý.

Všechny chrámy, které jsme navštívili se dají pořádně projít cca. Za dva dny. Proto bychom určitě doporušili zakoupit 3 denní vstupenku. Bez problému a stresu to pak vše stíháte. Večerní samozřejmost pro ty, kteří mají rádi noční život, bary je návštěva Pub Street v Siam reap. Tam jsme 3. Náročný den zakončili v jedná z místních výborných restaurací. Na jméno si bohužel nevzpomenu.

4. den – návštěva zbytku chrámů a další prozkoumání Pub Street

Další den ráno jsme měli v plánu navštívit zbytek chrámů, které jsme nestihli přechozí den. A poté jsme se odebrali směrem do centra města Siam Reap, které jsem chtěli ještě více prozkoumat. Cestou od komplexu Angor Wat jsme se rozhodli pro návštěvu místního tržiště v domnění, že bychom zde mohli něco dobrého ochutnat. Nicméně žádná velká street food paráda se nekonala. Naopak – tržiště připomínalo spíše skládku odpadků a v tu chvíli by každý z nás uvítal roušku pro odpuzování místních pachů. Člověk však nesmí být moc citlivý a musí něco také zkousnout. Proto jsme celkem obstojně obešli poměrně velkou část tržiště a poté se zaslouženě vrátili zpět k našim zaparkovaným skútrům. Kde pokud bychom nebyli turisté, bychom za parkování určitě nic neplatili. 😀 Myslím, že pán který do té doby o práci výběrčího peněz za parkování vůbec nic netušil se do této role poměrně zkušeně transformoval. Takto se vydělává a štěstí přeje připraveným. 😉 Na jídlo jsme se tedy přesunuli do restaurace z předchozího dne, která byla sázkou na jistotu a večer opět Pub street a místní obchůdky.

5. den – přelet do Chiang Rai

Tento den byl ve znamení přesunu do severního Thajska konkrétně do města Chiang Rai. Ráno jsme předali skútry, zaplatili ubytování v hotelu (trvalo celkem asi hodinu, kvůli nefunkčnímu Internetu a problému s platbou přes terminál) a poté jsme se odebrali na letiště. Odvoz jsme měli zajištěný přímo od hotelu. Čekal nás tedy asi hodinový let za dalším dobrodružstvím. Nejprve v Ching Rai a poté další přesun letadlem do Chiang Mai.

Takto vypadalo prvních 5 dní naší cesty v Kambodže. J Byly to krásné dny, plné nových zážitků a krásných vzpomínek. Někdy i věci, které vám v tu chvíli připadají jako problém, se nakonec promění v silný zážitek a stanou se tak nakonec silnou vzpomínkou. Je pak daleko snazší si dané místo vybavit a připomenout.

Další části naší cesty po Thajskou již brzy na našem blogu. V posledním článku se můžete těšit na itinerář, který bude obsahovat celkové náklady na cestu.

👇👇Sestřih videa z Thajska 🇹🇭 a Kambodži 🇰🇭👇👇😉

Článek Kambodža 1. díl zde.

Andrea a David 😊

Sledujte nás nově i na Instagramu

Zpět na všechny články

zobrazit hlavní informace detaily detaily Líbí se mi 4

Share it on your social network:

Or you can just copy and share this url