Načítaní. Čekejte prosím...

Kategorie

Tagy

Kambodža – Siam Reap, Angkor Wat a další památky

Od naší první návštěvy Thajska uběhlo již 5 let. Přišel tedy čas navštívit nová místa, která jsme minule nestihli. Tentokrát jsme letěli v trochu početnější skupince 8 lidí, dalo by se tedy říct, že už jsme byli takový menší zájezd. Andrea jako obvykle sestavila detailní itinerář, jelikož celá cesta byla naplánovaná na 24 dní s několika přelety (Phuket-Siam Reap-Chiang Rai-Surathani). V tomto článku bychom se s vámi rádi podělili o naše zážitky z prvních dnů v Kambodži.😊

Týden v Kambodže

Kambodžu jsme měli na seznamu už hodně dlouhou dobu. Chrámový komplex s ikonickým Angkor Watem snem snad každého cestovatele. Ne jinak tomu bylo i v našem případě. Rozhodli jsme se tedy, že navštívíme na 4 dny město Siam Reap, kam je možné se z Thajska pohodlně dostat s leteckou společností Air Asia.

1. den – přílet do Siam Reap

Po příletu do Siam Reap, na nás na letišti čekala dlouhá procedura spojená s vízem a celní kontrolou. Kambodžani si v tom podle nás musejí úplně libovat. Krásnou dřevěněnou recepci dlouhou asi 15 metrů lemuje cca. 10 úředníků s razítky, kde každý plní svoji funkci razítkáře.😀 Po vyplnění víza a předložení fotografie následuje přechod k prvnímu razítkáři. Ten jakmile od vás přebere vyplněný formulář pro vízum, fotografii, cestovní pas a 30 dolarů a přidá své razítko, posílá vše dalšímu nedočkavému úředníkovi ke kontrole a přidání dalšího štemplu. Tento proces končí asi u 10-tého úředníka, který vám nakonec předá pas s vízem. Tím to ale nekončí. Následuje další kontrola, před kterou musíte však znovu vyplnit osobní údaje a údaje o pobytu v Kambodže. Poté jste s tímto dokumentem a vízem v pasu připuštěni k finální kontrole, která již naštěstí znamená vstup do Kambodži. Procedura zahrnuje fotografování a otisky prstů. Od úředníka moc úsměvů a ani pozdrav nečekejte, od toho tam není. 😀 Po cca. hodině jsme celá 8-člená skupinka úspěšně prošli touto kontrolou, která je ještě více zdlouhavá, než když letíte do USA či Kanady. 😊

Před letištní halou jsme měli domluvený odvoz od hotelu d’Mallen Angkor Boutique Resort.
Tento hotel dle fotografií a recenzí nasvědčoval, že by se mohlo jednat o moc hezké ubytování blízko centra Siam Reap, které však nepostrádá klid pro odpočinek po výletech, které na náš každý den čekaly. Naše očekávání se potvrdilo a po příjezdu do hotelu nás ohromila jeho atmosféra a příjemný personál s welcome drinkem. Po dlouhé náročné cestě netrvalo dlouho a dorazila únava. Bylo třeba dohnat spánkový deficit. První den se tedy nesl ve znamení odpočinku.

2. den – výlet do Phnom Kulen National Park a pár nástrah na cestě

Druhý den v Kambodže byl ve znamení poznávání místního prostředí. První úkol, který na nás čekal, bylo zajištění skútrů. Ty se nám naštěstí podařilo zajistit přímo přes personál v hotelu za 6 $ / den. Nicméně skútry, které nám dorazily, nebyly zrovna hitem poslední sezóny. Oprýskané skútry s mizernými brzdami se staly našimi společníky na další 4 dny. Je nutné podoktnout, že hledání novějších mašin, nemá v Kambodže moc cenu. Ostatní půjčovny nabízí podobně nablýskané stroje. S tím je potřeba se smířit. Inu vydali jsme se na cestu. Nejprve jsme chtěli spíše jen tak jet, kam nás cesta zavede. S mapou a navigací jako moderní cestovatelé v ruce, jsme se vydali směrem k národnímu parku Phnom Kulen National Park. Byla to dobrá volba. Přes poměrně drahý vstup 20 $ na osobu na nás čekala dobrodružná cesta krásnou krajinou a pralesem, který je typický pro Kambodžu. Celá síť parku obsahuje řadu různých zastávek, kde můžete navštívit například krásné vodopády Phom Kulen Waterfall vysoké 20 m, džunglový chrám Prasat Krau Romeas z 9. Století, první horský chrám Rong Chen či místo zvané Sra Damrei se sloními sochami.

Do parku je důležité vyrazit co nejdříve, což jsme lehce podcenili, jelikož jsme se cestou zastavili v městě Bateay Srei. Najdete zde chrámový komplex, který můžete navštívit pouze se vstupenkou, která je platná pro komplex Angor Wat a ostatní chrámové komplexy v Siam Reap. Tuto vstupenku zde však není možné zakoupit pouze v Siam Reap. Jinak se sem bohužel nedostanete a to nás na cestě do národního parku zdrželo. Navíc období, ve kterém jsme navštívili Kambodžu bylo typické svým krátkým dnem cca. 8 hodin slunečního svitu denně. Z tohoto důvodu bylo potřeba všechny výlet plánovat tak, aby se vyrazilo co nejdříve. (To se nám však ne vždy dařilo) :-D. Znáte to, ráno než se vypravíte, tak to celkem trvá.

Tma, déšť, blesky a ten skúúúútr sakra

Když už jsem zmínil plánování času výletů, tak tu máme jednu ukázku, jak se to dělat nemá. Co se nestalo. Při návštěvě horského chrámu Rong Chen přišel déšť , na který v Kambodže čekáte, má to zajisté svoji atmosféru. Provazy, které znáte z České republiky nejsou provazy, které poznáte zde. Když začne pršet, tak je to opravdu síla. Trochu jsem litoval zbytku naší skupiny. Ne všichni byli ideálně připraveni na tyto nástrahy kambodžského počasí. Po asi hodině čekání a pohledu na bahnitou silnici, jsme se rozhodli k návratu do hotelu v Siam Reap. Cesta skútrem cca. 50 km ve tmě a při bouřce byla pro celou naší skupinu jedním velkým zážitkem. Zhoršená orientace po cestě zapříčinila to, že jsem zle odbočili a cestu si lehce prodloužili. Kdo mě zná ví, že celkem nerad riskuji a navrhl jsem, abychom se někde schovali a počkali až bouřka přejde. To však byla osudová chyba. Po zastavení a opětovném rozjetí mého skútru, jsem zřejmě najel na ostrý předmět, který dokonale vypustil moji zadní pneumatiku. Bohužel však široka daleko nikdo nebyl, kdo by nám pomohl. Skútr jsem chvíli tlačili a dorazili k příbytku, který vypadal jako z filmu Trosečník. Z něho vyšel kambodžský mladík prostě oděn do ručníku kolem pasu. Pod ním zřejmě nic neměl, což se celkem líbilo ženské části naší wanderlustí skupinky. Nicméně nebýt jeho opravářského umění pouze s železnou tyčí, které používal jako páčidlo na duši, jsme na cestě do Siam Reap ještě dnes. Při opravě se u něj zastavilo několik místních Khmérů, kteří se po celou dobu opravy smáli.😀 Nakonec nám při příjezdu dalšího skútru došlo, že mladík je taková improvizovaná kambodžská opravna skútrů bez nářadí. Vše se tedy nakonec podařilo a my se cca. 2 hodinách cesty dostali celý promočení do hotelu a do rána jsme o sobě nevěděli. Bylo potřeba se pořádně vyspat na další kambodžská dobrodružství.

👇👇Sestřih videa z Thajska 🇹🇭 a Kambodži 🇰🇭👇👇😉

Pokračování článku zde😊

Andrea a David 😊

Sledujte nás nově i na Instagramu

Zpět na všechny články

zobrazit hlavní informace detaily detaily Líbí se mi 9

Share it on your social network:

Or you can just copy and share this url